Eesti paviljoni näitusekujundus 59. rahvusvahelisel kunstinäitusel La Biennale di Venezia

Autorid
Arvi Anderson, Aet Ader
Loomingu liik
Muu
Loomingu valmimise aasta
2021
Ehitise valmimise aasta
2022
Tellija
Kaasaegse Kunsti Eesti Keskus
Kirjeldus
59. rahvusvahelisel Veneetsia kunstibiennaalil eksponeeris Eesti paviljon kunstnike Kristina Normani ja Bita Razavi ning kuraatori Corina L. Apostoli koostööprojekti „Orhideliirium. Isu külluse järele“. Eestit esindava kunstiprojekti valimiseks toimus 2020. aastal avalik konkurss ning meid kaasati ajaloolisesse Rietveldi paviljoni näitusekujundust tegema. Pärast konkursile esitatud tööd algas tihedam koostöö kunstnike, kuraatori kui ka Veneetsia poolsete partneritega. Näitusekujunduse eesmärgiks oli luua võimalikult avar, funktsionaalne ning näitust toetav ruum. Rietveldi paviljon on akustiliselt pika järelkajaga, paljude valgmike ja suurte akendega. Näitusel on eksponeeritud kolm filmi koos heliga; liikuvate osadega ning häält tegev installatsioon; arhiivimaterjalid; valgusinstallatsioon. Ruumiakustika parendamiseks on ruumi nurkadesse rajatud kaarduvad istepindadega seinad, mis on kaetud vaibaga. Ekraanid paiknevad ruudukujulise paviljoni diagonaaltelgedel terasposti küljes. Filme vaadates on nähtav ka suur osa näituseruumist, võimaldades teostel omavahel dialoogi astuda.
Aadress
Giardini della Biennale, Rietveldi paviljon
Arvi Anderson
59. rahvusvahelisel Veneetsia kunstibiennaalil eksponeeris Eesti paviljon kunstnike Kristina Normani ja Bita Razavi ning kuraatori Corina L. Apostoli koostööprojekti „Orhideliirium. Isu külluse järele“. Eestit esindava kunstiprojekti valimiseks toimus 2020. aastal avalik konkurss ning meid kaasati ajaloolisesse Rietveldi paviljoni näitusekujundust tegema. Pärast konkursile esitatud tööd algas tihedam koostöö kunstnike, kuraatori kui ka Veneetsia poolsete partneritega. Näitusekujunduse eesmärgiks oli luua võimalikult avar, funktsionaalne ning näitust toetav ruum. Rietveldi paviljon on akustiliselt pika järelkajaga, paljude valgmike ja suurte akendega. Näitusel on eksponeeritud kolm filmi koos heliga; liikuvate osadega ning häält tegev installatsioon; arhiivimaterjalid; valgusinstallatsioon. Ruumiakustika parendamiseks on ruumi nurkadesse rajatud kaarduvad istepindadega seinad, mis on kaetud vaibaga. Ekraanid paiknevad ruudukujulise paviljoni diagonaaltelgedel terasposti küljes. Filme vaadates on nähtav ka suur osa näituseruumist, võimaldades teostel omavahel dialoogi astuda.