Arhitektuurikoja pöördumine vabariigi presidendi poole seoses planeerimisseadusega ja kantselei vastus

Kui seadusesse tehakse paljusid isikuid puudutavaid olulisi muudatusi, tuleb lähtudes Põhiseaduse § 13 lg 2 koostoimes § 14 tulenevast heast õigusloome tavast ja § 10 tulenevast õigusriigi põhimõttest selgitada muudatuste tegemise põhjuseid ja vajadust ning muudatusega kaasnevaid mõjusid. Ja seda mitte formaalselt, vaid sisuliselt.

Planeerimisseadus (Riigikogu menetluses olnud eelnõu 571 SE) mõjutab väga paljusid Eesti inimesi. Seaduse menetlus on olnud häid kaasamise tavasid eirav (kaasamine on olnud formaalne ja Justiitsministeerium on avalikkust eksitanud, andes väärinfot) ja selle käigus esitatud märkusi ning sisulisi ettepanekuid ei ole arvestanud ei Justiitsministeerium ega ka Riigikogu. Kui seadusesse tehakse paljusid isikuid puudutavaid olulisi muudatusi, tuleb lähtudes Põhiseaduse (edaspidi PS) § 13 lg 2 koostoimes § 14 tulenevast heast õigusloome tavast ja § 10 tulenevast õigusriigi põhimõttest selgitada muudatuste tegemise põhjuseid ja vajadust ning muudatusega kaasnevaid mõjusid. Ja seda mitte formaalselt, vaid sisuliselt.

Loe edasi lisatud failist, samuti presidendi kantselei vastust arhitektuurikoja kirjale.