Eesti Raudtee kavandab Balti jaama uut peakontorit
Askur Alas
Raudtee peahoone projekteeris Urmas Lõoke. Põhja-Tallinna halduskogu juhtis tähelepanu hoone ülemäärasele kõrgusele – 28 meetrit –, kuid kooskõlastas siiski planeeringu.
“Eesti Raudtee uus peahoone ei jää turritama – see on üsna samasugune naabruses asuva büroohoonega,” ütles firma pressiesindaja Priit Koff. Tema sõnul saab Eesti Raudtee peamaja teiseks naabriks Edelaraudtee hotell, mis tuleb tõenäoliselt sama kõrge.
AS-is Entec valminud Toompuiestee 35 / Tehnika 16d krundi detailplaneeringu kohaselt tahab Eesti Raudtee ehitada 2,1 hektari suurusele maa-alale ka 176 kohaga parkla. Parklas saavad koha klientide, rentnike ja töötajate autod, mis seni on seisnud Suurtüki tänaval ning Kopli jaama juures.
Korrus juhtimissüsteemile
“Kõige tähtsam uue maja juures on moodsa liiklusjuhtimissüsteemi ehitamine – digitaalne juhtimiskeskus võtab enda alla terve korruse,” ütles Koff. Raudteeohutuse parandamiseks on tarvis liiklusjuhtimissüsteemi ning suurendada selle läbilaskevõimet.
Teiseks on Eesti Raudteel vaja koondada teenistused, mis asuvad praegu üle linna laiali, selgitas Koff.
“Ehitust rahastatakse teiste hoonete müügist: kavas on müüa peahoone Pikal tänaval, infrastruktuuriteenistuse maja Telliskivi tänavas ning Suurtüki tänava parkla,” loetles Koff.
Seitsmest korrusest kaks renditakse lisatulu teenimiseks välja.
Linna liiklusteenistuse nõudel joonistati planeeringus Toompuiesteele viies sõidurida Tehnika tänavast Balti jaamani ning korrastati Toompuiestee – Tehnika tänava ristmiku liikluskorraldust.