Foorumil otsiti lahendust Kultuurikatla ja Linnahalli alale
Mari Rebane, ERR
Aas: linnahalli rekonstruktsioon võib maksta üle miljardi 13.05.2009
Lõppenud linnafoorumil arutasid arhitektid, arendajad ja linna esindajad omavahel, milline on kõige parem lahendus Tallinna Kultuurikatla ja Linnahalli alale.
Olulist ala tahetakse teha võimalikult inimsõbralikuks, et linnakodanikud ja külalised seni üsna kehvasti ligipääsetava piirkonna üles leiaksid, vahendas "Aktuaalne kaamera".
Üks konkreetne asi, mida arhitektide sõnul lahendada tuleb, on inimsõbralik hoonetevaheline ruum ja liikluskorraldus. Mereäärse ala juurde peab saama eelkõige jalgsi ja rattaga, mitmerealine autotee seda just ei soosi.
Eesti Arhitektuurikeskuse juhi Ülar Marki sõnul on oht selles, et tehakse valmis suured ja tähtsad objektid, aga nendevaheline linnaruum pole valmis. "Samamoodi on oht see, et kui need olulised objektid mere äärde tulevad – linnahall, kultuurikatel, linnavalitsus, siis sinna lihtsalt ei pääse, sest liiklus katkestab selle."
Üks selline katkestaja on mitmerealine Põhjaväil. Linnahalli juurde kavandatud osast on nüüdseks küll loobutud, aga Kalamaja ümbersõitu oleks ikkagi vaja, ütleb abilinnapea Taavi Aas, möönates samas, et probleeme Põhjaväilaga on.
Arhitektuurikeskuse algatatud linnafoorum on esimene taoline seminar paljudest. Neid hakkab toimuma üle Eesti suuremates linnades. Eesmärk on võimalikult inimsõbraliku avaliku linnaruumi lahendustes leppida kokku nii, et arendajatel oleks samuti enne oma plaanide tegemist selge pilt.
Linna peaarhitekt Endrik Mänd lubab, et kuna Tallinna avamine merele on linnaehituslikus mõttes kõige tähtsam, siis seatakse Linnahalli ümbruse avaliku ruumi kvaliteedi latt väga kõrgele. Tõsi, selle ala arendus läheb maksma vähemalt poolteist miljardit krooni, kuid võib loota, et piirkonna valmimine polegi väga kauge tulevikumuusika.
Toimetas Sven Randlaid