Linnavalitsuse uue hoone koht pööras linna ja arhitektid tülli

Tervet artiklit loe: Postimees 06.04.2006
Urmas Seaver

Tipparhitektide soovitust eirates valisid linnajuhid uue raekoja kohaks kesklinna sadama ja Kadrioru vahelise mereäärse tühermaa ning idee elluviimiseks asub linn nüüd läbi rääkima maa omaniku Tallinna Sadamaga.
    
Kui arhitektide liidu eestvedamisel ning koostöös linnaplaneerijate ja mereäärsete maade omanikega valminud eskiis pakkus uut linnavalitsuse hoonet kesklinna sadamas asuva Admiraliteedi basseini äärde, siis linnajuhid peavad kohta ebasobivaks, sest seal on liiga vähe ruumi.
 
Linnaplaneerimise eest vastutav abilinnapea Kalev Kallo märkis eile Postimehele, et Admiraliteedi basseini äärne ala ei võimalda ehitada raekoda, mille suurus vastaks linnavalitsuse vajadustele, samuti tekkivat probleemid piirkonna keerulise liiklusskeemiga.

Ruumi rohkem

Abilinnapea sõnul on aga kesklinna sadama ja Kadrioru vahelisel alal, kuhu aastaid tagasi kavandati muu hulgas ka ooperiteatrit, ruumi palju enam.
«Ala suurus võimaldab kujundada tõeliselt esindusliku raehoone ja -pargi, mis avaneks otse merele,» lausus Kallo. «Lähtudes mitmete pealinnade kogemusest, on otstarbekas ehitada uus raekoda sinna, kus elu pole, tuues kasutamata linnamaa tagasi avalikku ruumi.»

Kallo viidatud mereäärne ala on praegu kasutult seisev tühermaa, millele riigifirma Tallinna Sadam otsib rakendust. Abilinnapea saatis sel nädalal Tallinna Sadama juhtkonnale ka kirja, milles teeb ettepaneku kohtuda ja alustada läbirääkimisi.
Sadamaala eskiisiga tegelenud arhitektide liidu endine esimees ja praegune aseesimees Margit Mutso ütles, et tal väga kahju, kui linnajuhid ei võta tuld ideest rajada linnavalitsuse uus hoone Admiraliteedi basseini äärde.

«Me näeme selles kohas kõige suuremat potentsiaali, kuhu uut linnakeskust arendada,» märkis ta. «Kui raekoda ehitada Kadrioru poole, jääb see sinna üksikuks objektiks ning mingit aktiivset keskkonda sinna ei teki.»

Mutso sõnul on vale väita, et raekoda Admiraliteedi basseini äärde ära ei mahuks.«Oleme kõik variandid hoolikalt läbi mõelnud, mingit probleemi poleks seal ka parkimise korraldamisega,» lisas ta.

Arhitektide liidu eestvedamisel valminud sadamaala eskiis nägi piirkonda ette nii uut raekoda, suurt avalikku väljakut kui ka tihedat hoonestust, et alale tekiks uus linnasüda.
«Arendajad ja arhitektid on sadamaala eskiisi välja töötades jõudnud ühisele arusaamisele, et see on hea lahendus,» lausus Mutso. «Ma tõesti ei saa aru, miks linnajuhid ei taha headest ideedest kinni võtta.»

Tallinna Sadama avalike suhete juht Sven Ratassepp ütles, et riigifirma hakkab linnaga kindlasti läbi rääkima. «Kuid ala ootab igal juhul detailplaneeringu tegemist, seetõttu on vara rääkida, mis sinna täpselt tulla võiks,» lisas ta. «Raekoda on kindlasti üks võimalikke variante.»

Kallo sõnul töötas linna vastav komisjon uuele linnavalitsuse hoonele asukohta otsides läbi kuus paika, millest kõige sobivamaks osutus just Petrooleumi tänava pikenduse piirkond.

«Pärast Tallinna Sadamaga kokkuleppele jõudmist ja ehitusplaani heakskiitu volikogus võtaksid ettevalmistavad ja ehitustööd aega 51 kuud,» märkis abilinnapea. «Hoonesse saaks kolida 2010. aasta jaanipäevaks.»