Lõppes Ruumiuurijate konkurss

Koolinoortele suunatud Ruumiuurijate konkurss sai eile piduliku punkti preemiate jagamisega Kultuurikatlas. Tseremooniale eelnes EKA Õpilasakadeemia korraldatud põhjalik arhitektuuriekskursioon Arhitektuurimuuseumis, Linnahallis ja Kultuurikatlas. Võistlust toetasid Kultuuriministeerium ja Velux Eesti OÜ.

Koolinoortele suunatud Ruumiuurijate konkurss sai eile piduliku punkti preemiate jagamisega Kultuurikatlas. Tseremooniale eelnes EKA Õpilasakadeemia korraldatud põhjalik arhitektuuriekskursioon Arhitektuurimuuseumis, Linnahallis ja Kultuurikatlas.

Esimesele omataolisele konkursile laekunud tööde arv ei olnud küll liialt suur, kuid see-eest oli tase tugev ja valik mitmekesine, mis näitab hästi ruumi seotust erinevate valdkondadega. Ümbritseva keskkonna kohta saab püstitada väga erinevaid küsimusi, seda eri kandi pealt uurida ja omalt poolt ettepanekuid teha. Tänu esimestele julgetele osalejatele saime kinnitust, et üleriigilist konkurssi tuleb kindlasti jätkata.

Oma töid esitasid nii gümnaasiumi- kui ka põhikooli astme õpilased. Oli hoonete makette, fotouurimus linnaruumist ja supergraafikas seinamaalinguid, mis annavad kooliruumile uue tähenduse. Töid laekus Pärnust, Sakust ja Tallinnast, õpilasi oli kokku paarikümne ringis.

Žürii koosseisus Kaire Nõmm, Jaan Jagomägi, Andres Ojari, Ülar Mark ja Katrin Koov tänavad kõiki vapraid noori, kes oma tööd konkursile saatsid. Tunnustame noorte ja nende juhendajate entusiasmi, põhjalikkust ja huvitavaid lähenemisnurki.

Kärt Kaljuvee (Pärnu Koidula Gümnaasium, 11. klass) kavandatud õpilaste vabaajakeskuse projekt tõusis esile suure pühendumuse ja väga hea tehnilise teostuse poolest, kus kasutatud oli kõige kaasaegsemat tehnoloogiat. Juhendaja Heleri Saks, külalisjuhendaja Jaan Jagomägi.

Karl Robin Timm (Tallinna Ühisgümnaasium, 8. klass) esitas kunstiliselt kõrge tasemega suvemaja maketi, mis kavandatud vana heinaküüni asukohale. Tunnustame noore arhitekti tundlikkust ruumi suhtes ja keskkonna kui terviku tunnetust. Juhendaja Liia Jung.

Lisette Voecks’i (Tallinna Saksa Gümnaasium, 11. klass) fotoprojekt “Sekundaarne vaatenurk” on suurepärane idee uurida igapäevast linnaruumi uue pilguga, otsida varjatud vaatenurki ja kogeda tuttavaid kohti uuel moel. Juhendaja Erik Joasaare.

Saku Gümnaasiumi 7.-9. klassi õpilaste koridoride ja kunstiklassi seinamaalingud väärivad tunnustust idee eest muuta standardne koolikeskkond huvitavamaks ja harivamaks. Eriti väärtuslikuks muudab selle idee õpilaste endi panus, kelle igapäevane keskkond saab loomingulise osaluse läbi tähenduslikumaks ja tugevdab kuuluvustunnet kooliga. Juhendaja Eda Piisang.

Saku Gümnaasiumi 7. klassi õpilaste sahtlimaalingute projekt on humoorikas, värvikas ja hariv, milleläbi vanad sahtlid on saanud uue sisu erinevate maade tunnusehitiste jäädvustamisega. Juhendaja Eda Piisang.

Kuna juba praegu valitakse järgmiseks õppeaastaks uurimis- ja loovtööde teemasid, siis innustame õpilasi julgelt valima ruumiga seonduvat teemat ja esitama oma töid ka järgmisele Ruumiuurijate konkursile!

Täname Kultuuriministeeriumi ja VELUX Eesti OÜ-d.

TINGIMUSED