PIRET PEENSOO: Linn on Rävala puiestee tunnelisse viimise poolt
Linna peaarhitekti Ike Volkovi sõnul toetab linna arhitektuurinõukogu Rävala puiestee pikenduse tunnelisse viimist, vastav parandus tehakse piirkonna detailplaneeringu lähteülesandesse.
R-Konsulti nägemuse järgi võiks Rävala puiestee pikendus tunnelis kulgeda 350 meetrit. Tee läheks tunnelisse Kentmanni ja Sakala tänava ristmiku naabrusse kerkiva kõrghoone alt ja tuleks välja spordiselts Kalevi maja kõrval Pärnu maanteel Hariduse tänava otsa juures.
Tunnel võitis südamed. “Irina Raua pakutud liiklusskeem leidis toetust ja seda tuleb edasi arendada,” ütles Volkov. “Linn peab arvestama, palju puid maha võetakse, seal on ka paar hoonet ja tagastatavad maad.”
Võimaliku tulevase tunneli teele jääb praegu üheksa maja, mis tuleks omanikelt välja osta või muul moel hüvitada.
Volkovi sõnul arutati poolteist tundi ka piirkonna detailplaneeringut koostava arhitektuuribüroo Koot & Koot pakutud maapealseid liikluslahendusi. “Neid oli 13, mõni parem ja mõni kehvem. Koot oli kohusetundlikult arvestanud säilitamist vajavate hoonete ja puudega ning majaomanike huvidega,” rääkis Volkov.
Linna peaarhitekti sõnul hinnati kõrgemalt siiski maa-alust Rävala puiestee pikenduse ideed, mille autorid on arhitektuuribüroo R-Konsult arhitektid Irina Raud, Ain Kalberg ja Helle Uusmäe.
“Idee oli huviäratav. Otsustati, et varianti tuleb tõsiselt kaaluda, sest tee tunnelisse viimine annaks võimaluse luua Muusikaakadeemia ja tulevase muusika- ja balletikooli vahele pargiala,” põhjendas Volkov.
Allamineku kohale jääb haljasala, kus konservatoorium ning balleti- ja muusikakool saavad oma õue skulptuuride ja purskkaevudega.
Soovi korral võib sohver auto juba 2+2 sõidurajaga tunnelis parkida radade vahele kuni sajakohalisse parklasse, sõita liftiga üles parki jalutama, osta pargi paviljonist jäätist või kohtuda sõbraga Pärnu maantee nurgal asuvas uues ärihoones.
Tingimused tunnelile soodsaks. Tunnelisse aetud sõidutee kohal, haljasalal oleks peaarhitekti sõnul võimalik püsti panna vabaõhulava, vabaõhukohvik ja rajada konteinerhaljastus. “Tekib jalakäijate tsoon ja sujuv üleminek kaitsealusesse Tatari-Süda kvartalisse,” kiitis Volkov.
R-Konsulti ideelahendus sõidab üle üheksast vanast majast, kuid säilitab omaette pargiosa hõlmikpuule. Irina Raua sõnul peabki esialgne plaan olema suurejooneline ja head ideed ei tohi mõne teele ette jääva maja või puu pärast kärpida.
Rävala puiestee pikenduse tunnelisse viimise kohta tehakse parandus Pärnu maantee, Sakala, Kentmanni, Tatari ja Süda tänava vahelise maa-ala detailplaneeringu lähteülesandesse.
Maapealseid lahendusi pooldanud planeeringu koostaja, arhitektuuribüroo Koot & Koot võib tunneliprojekti soovi korral tellida mõnelt teiselt büroolt.
Rävala puiestee pikenduse ehitamise aeg pole paika pandud, kuid linn kavatseb tee ehitada koostöös erafirmadega. “Meie soov on vähendada Estonia puiestee ja Liivalaia tänava liikluskoormust,” sõnas Volkov.
Loe: epl 15.04.2003