Tallinn loobus Rävala tee maa alla viimisest

Postimees 17.08.2004
Urmas Seaver

Tallinna linnavõim loobus plaanist viia Rävala puiestee pikendus Pärnu maanteele maa-aluse tunnelina ning kavatseb nüüd heaks kiita projekti, mis näeb ette puiestee jätkamist maa peal ja tooks kaasa seitsme maja lammutamise.

Eri linnaametitelt juba heakskiidu saanud K-Projekti eskiislahenduse kohaselt läheks rajatav teepikendus sirgena edasi üle Kentmanni tänava, mööduks Eesti Muusikaakadeemiast ja hakkaks pärast Tatari tänavast üleminekut kergelt kaarduma.
Pärnu maanteele jõuaks rajatav pikendus praeguse Sakala tänava, Süda tänava ja Pärnu maantee ristmikul.

Samas lähedal kasvab ka kaitse all olev hõlmikpuu, kuid uus tee hakkab sellest mööduma kümne meetri kauguselt ega sea puud ohtu. Küll nõuab tee rajamine seitsme maja lammutamist.

Tee maja alt
K-Projekti tegevdirektor Rein Annusver ütles, et ükski teele ette jäävatest majadest pole arhitektuurimälestis ehk kaitsealune hoone. Osad hooneid on aga eraomanduses ja need tuleb linnal veel välja osta.

Seejuures hakkaks pikenduse algus seniste kavade järgi kulgema maja alt, sest Kentmanni ja Rävala puiestee ristumiskohale on kerkimas uus kõrghoone ja teed sellest ümber viia pole võimalik.

Mullu kevadel asus linn arhitektuuribüroo R-Konsult ettepanekul kaaluma võimalust viia Rävala puiestee pikendus Pärnu maanteele maa alt ning linna arhitektuurinõukogu andis ideele ka rohelise tule.

Tunnelile oli aga vastu muinsuskaitse, sest kava eeldanuks mitme kaitsealuse maja mahavõtmist.

Linna arhitektuurinõukogu pidas tunneli ideed toona heaks ka põhjusel, et riik kavatses rajada muusikaakadeemia naabrusse, teisele poole Rävala puiestee plaanitavat pikendust uue muusikakooli, ning tee viimine maa alla oleks võimaldanud kahe kooli vahele rajada väljaku või pargi. Praeguse kava kohaselt kerkib aga akadeemia naabrusse elamu.

Ehitusaeg lahtine
Pealinna teedeehitust kavandava Tallinna kommunaalameti juhataja asetäitja Peep Koppel ütles, et Rävala puiestee pikenduse võimalik ehitusaeg on praegu lahtine.
Koppeli sõnul on K-Projekti eskiis oluline seetõttu, et pikenduse võimalik kulgemine ära otsustataks, teetrass nähtaks ette ala detailplaneeringus ja seeläbi oleks maa tulevaseks tee-ehituseks ära broneeritud.

Tallinna liiklusteenistuse direktor Mati Songisepp ütles, et K-Projekti pakutav liikluslahendus on hea ning tähendaks Estonia puiestee ja Pärnu maantee liikluskoormuse vähenemist, sest liiklus kanduks enam Rävala puiesteele.

Loe: PM 17.08.04