Tartu uhiuus bussijaam ootab homsest reisijaid
Vahur Afanasjev, Tartu PM
Tartu kauaoodatud uue bussijaama hoones kõlistavad ameti- ja ärimehed täna avamise puhul klaase kokku, homsest hommikust alates pääsevad pikka halli risttahukasse lihtsurelikud.
Bussijaama operaatorfirma ASi Tarbus juhatuse esimees Valter Keis lubas, et teisipäeva hommikul on kõik valmis reisijate vastuvõtuks.
«Väikesed liivaterad võivad mehhanismil vahel olla, aga need saab töö käigus kõrvaldada,» oli Keis optimistlik.
Bussijaama ülem Mati Merilo oli 11,5 miljonit krooni maksma läinud ja pool aastat ehitatud bussijaamakompleksiga rahul. «Uus on ikka uus,» kiitis ta napisõnaliselt.
Tartlased kipuvad uut bussijaama aga kuudiks tögama. Asjameeste kinnitusel on hoones siiski kõik klientidele ja töötajatele vajalik olemas.
Valter Keis loetles vastse ehitise sisemusest rääkides väikest ootesaali nurka, piletikassasid, pakihoidu, pakivedu, Du Nordi kohvikunurka, R-kioskit ja Lõuna-Eesti turismikeskuse esindust.
Ei mingit kellasseppa
«Seal on tasulised WC-d, loomulikult ka invatualett, ja töötajate olmeruumid,» märkis Keis. «Pangaautomaadid, isegi telefonid – kõik, mis bussijaamale vaja.»
Ta rõhutas, et bussijaama põhifunktsioon on reisijate teenindamine. Keisi arvates võiks ju hoones olla kellassepad ja muu putkamajandus, aga praegusel juhul on valitud lakooniline bussijaam.
Uues bussijaamas on üldpinda 700 ruutmeetrit, millest umbes kolmandiku võtab enda alla ootesaal poolesaja istekohaga, vanas bussijaamas oli kohti sada.
«Funktsionaalselt on uus suurem,» vastas bussijaama omava AS Estiko juhatuse esimees Neinar Seli kahtlustele, et uus bussijaam on liiga väike.
Nagu Valter Keis, nii avaldas ka Seli veendumust, et bussijaamas ei peagi olema kasiinod ja igasugused ebavajalikud kaubanduspinnad nagu vanas bussijaamas.
Kaubanduspinnad lisanduvad bussijaama ja Plasku kvartalisse siis, kui buldooserid ajahambast puretud vana bussijaama aseme siledaks teevad.
Vana asemele uus hoone
«See talv jääb ilmselt vahele,» oletas Seli tähtaegadest kõneldes. Siiski ta ei välistanud, et juba läheneva talve jooksul võib vana bussijaama lammutamine kõne alla tulla.
Vana hoone asemele on kavandatud kaubandus- ja büroopinnad. Detailplaneeringu järgi kuni kuuekorruselise maja kohta ütles Neinar Seli, et kuut korrust kindlasti kohe korraga ei tule ning ehitus peaks olema mitmejärguline.
Tema selgitusel on praegu huvilisi umbes kahe korruse jagu, kusjuures esimese korruse pindadele on konkurents. Lepinguid tehtud veel pole.
«Ei ütleks, et aasta on vähe,» vastas Seli küsimusele, et kas aastast uusehitise kerkimiseks jätkub. Kõik sõltuvat projekteerimise ja ehitamise tempost.