Vabaduse kell püstitatakse kui reklaamipost

Askur Alas, EPL


Vabaduse platsi tunneli peale kerkiva Vabaduse kella sambad püstitatakse transpordimaa sihtotstarbega maale, kuhu teeseaduse kohaselt võib rajada teehoiurajatisi ja reklaamtahvleid.


Maa-ameti asejuhataja Alo Brandt kinnitas, et Vabaduse kella all oleva maa sihtotstarve on praegu transpordimaa.


“See ei ole sõidutee osa ja seda võiks tõlgendada teemaa definitsiooni osa järgi, mille kohaselt teemaa on ka väljakute ja platside maa,” ütles Brandt.
Teeseaduse kohaselt on teemaa määratud tee koosseisus olevate rajatiste paigutamiseks ja teehoiu korraldamiseks.


Säästva arengu ja planeerimise ameti (SAPA) ehituslubade osakonna juhataja Vello Ermanni sõnul püstitatakse transpordimaale probleemideta näiteks reklaamtahvleid.
Seejuures nentis Ermann, et ehitusluba ei olnud võimalik väljastada. “Andsime kooskõlastuse, mida võib lugeda ehitusloaks,” ütles Ermann.


Kunagise SAPA juhi, praeguse opositsioonipoliitiku Toomas Tautsi sõnul püstitatakse Vabaduse kella seadusi eirates. “Mina arvan, et ehitusluba on ehitusluba, nagu see on kirjas ehitusmääruses, mitte mingi tempel,” ütles Tauts. “Muidugi võiks vabadussamba liiklusmärgiga võrdsustada, kui rajatisele peaks ikka andma ehitusloa,” lisas ta.
Tautsi sõnul peaks ehitustava rikkumine linna poolt, kes võiks olla kodanikele asjaajamises eeskujuks, karistatav olema.


Tee moodustavad peale liiklemiseks kasutatavate alade järgmised rajatised:
• teepeenar, haljasala ning eraldus- või haljasriba;
• tee äärde liikluskahjustuste kaitseks rajatud kaitseehitis ja müratõke ning keskkonnakaitserajatis;
• liikluskorraldusvahend;
• teemärgistus- ja teevalgustusrajatis;
• tee ääres asetsev muu teehoiurajatis.
Allikas: teeseadus