Esmaspäeval avatakse Tartu uus bussijaam

EPLOnline


Esmaspäeva pärastlõunal avab Tartus uksed uus bussijaam.


Ehitustegevus objektil algas aprillikuu lõpul, kui alustati põrandate valamist, piduliku nurgakivi panekuni jõuti 21.mail. Ehituse tellis Estiko tütarettevõte Emajõe Ärikeskus ja hoone ehitas AS Linnaehitus.


Estiko infojuhi Alar Rikbergi sõnul on tegemist kerge-konstruktsioon ehitisega, mille juures on kasutatud kaasaegseid viimistlus- ja ehitusmaterjale.


Uues bussijaamas on üldpinda 700 m2, sellest ligi kolmandik kuulub ootesaalile.
Bussiootajatele on ootesaalis kiosk ja bistroo-kohvik, eraldi ruumid on cargosaadetistele ja kassade terminaalid.


Rikberg ütles Eesti Raadiole, et uut bussijaama hakkab haldama aktsiaselts Tarbus. Väljuvatele bussidele on ehitatud 9 platvormi ja saabuvate teenindamiseks on 3 perrooni. Bussijaama territooriumil ühissõidukid seisma ei hakka, lühiajaline kuni tunnine parkimisplats saab olema lähedal asuva hotelli taguses parklas.


Tarbusi juhatuse esimehe Valter Keisi sõnul võib busside parkimisega tulevikus tekkida probleeme.


“Bussijaama lähipiirkonda oleks vaja rajada operatiivparkla, mis oleks mõeldud kuni tunnise väljumisintervalliga sõidukitele. Detailplaneeringuga on Tartu hotelli taha praegu ette nähtud kuni 15 kohta, ent kavandatava Ahaa-keskuse ehitusega tühjale krundile Aura keskuse ja hotelli vahel võivad praegused kohad kaduda.”
“Üks võimalik lahendus oleks Väike -Turu tänaval asuvate vanade garaažibokside lammutamine.”


Bussijaam suudab ööpäevas teenindada üle 330 Tartusse saabuva ja siit väljuva sõiduki. Bussijaama ehitamine on viimastel aastatel olnud Tartus poliitilise võitluse objekt, selle pinnalt on volikogus opositsiooni poolt püütud
avaldada mitu korda linnavalitusele umbusaldust.


Bussijaama ehitamine koos projekteerimistöödega läks maksma üle 11 miljoni krooni.